Kompozisyon:
Uygulama:
Tedavide kullanılır:
Oliinyk Elizabeth Ivanovna tarafından tıbbi olarak gözden geçirilmiştir, Eczane Son güncelleme: 01.04.2022
Dikkat! Sayfadaki bilgiler sadece sağlık profesyonelleri içindir! Bilgi kamu kaynaklarında toplanır ve anlamlı hatalar içerebilir! Dikkatli olun ve bu sayfadaki tüm bilgileri tekrar kontrol edin!
Aynı bileşenlere sahip en iyi 20 ilaç:
Aynı kullanıma sahip ilk 20 ilaç:
Velbastine (velbastine enjeksiyonu) aşağıdakilerin palyatif tedavisinde endikedir:
Sıklıkla yanıt veren maligniteler
Genelleştirilmiş Hodgkin hastalığı (aşama III ve IV, Ann Arbor modifikasyonu Des evreleme sistemleri)
Lenfositik lenfoma (düğümlü ve yaygın, kötü ve iyi farklılaşmış)
Histiyositik lenfoma
Mikoz fungoides (ileri stadyumlar)
Gelişmiş karsinom
Kaposi sarkomu
Letterer-Siwe hastalığı (histiositoz X)
Daha az yaygın Malignances
Diğer kemoterapi ilaçlarına dirençli koriokarsinom
Meme karsinomu uygun endokrin cerrahisine ve hormon tedavisine cevap vermez
Birçok kanser türü için kemoterapinin mevcut prensipleri, birkaç antineoplastik ajanın eşzamanlı uygulanmasını içerir. Katkı toksisitesi olmadan iyileştirilmiş bir terapötik etki için, farklı doz sınırlayıcı klinik toksisitelere ve farklı etki mekanizmalarına sahip ajanlar genellikle seçilir. Velbastin (velbastine enjeksiyonu) yukarıdaki endikasyonlarda tek bir ajan olarak etkili olmasına rağmen, genellikle diğer antineoplastik tıbbi ürünlerle kombinasyon halinde uygulanır. Bu kombinasyon tedavisi, tek bir ajan rejiminden daha büyük bir reaksiyon yüzdesi üretir. Bu ilkeler, örneğin Hodgkin hastalığı için kemoterapide kullanılmıştır.
Hodgkin hastalığı: Velbastine (velbastine enjeksiyonu), Hodgkin hastalığının tedavisi için en etkili tek ilaçlardan biri olduğu kanıtlanmıştır. Gelişmiş Hodgkin hastalığı da Velbastin (velbastine enjeksiyonu) içeren çeşitli ilaçlarla başarılı bir şekilde tedavi edilmiştir. MOPP programı - mekloretamin hidroklorür (azot hardalı), vinkristin sülfat, prednizon ve prokarbazin ile tedaviden sonra tekrarlayan hastalar da velbastin (velbastin enjeksiyonu) içeren kombinasyon tedavisine cevap verdiler. Vinkristin sülfat yerine azot hardalı ve velbastin (velbastin enjeksiyonu) yerine siklofosfamid kullanan bir protokol, önceden tedavi edilmemiş ileri Hodgkin hastalığı olan hastalar için alternatif bir tedavidir.
Gelişmiş kranial hastalıklar (embriyonik karsinom, teratokarsinom ve koriokarsinom) sadece velbastine (velbastin enjeksiyonu) duyarlıdır, ancak velbastin (velbastin enjeksiyonu) diğer antineoplastik ajanlarla birlikte uygulandığında daha iyi klinik sonuçlar elde edilir. Bleomisin uygulamasından 6 ila 8 saat önce velbastin (velbastin enjeksiyonu) uygulandığında bleomisinin etkisi önemli ölçüde artar; bu program, bleomisinin aktif olduğu hücre döngüsünün aşaması olan metafaz sırasında daha fazla hücrenin durdurulmasına izin verir.
bu preparat sadece intravenöz kullanım için tasarlanmıştır (Görmek UYARILAR).
Özel doz bilgileri: velbastin (velbastine enjeksiyon) ORİJİNAL KONTEYNER'den farklı bir şekilde teslim edilirken, AŞAĞIDAKİ MEKANIN TOPLANTISI TESLİM AMBALAJINDA paketlenmesi zorunludur: “MESİM ANI İLE KAPSAMI çıkarmayın. T UYARILAR). Spesifik bir doza sahip bir şırınga, aşağıdakileri belirtmek için birlikte verilen yardımcı etiketle etiketlenmelidir: “TİFİKAL VERİLDİĞİNDE. SADECE İÇ KULLANIM İÇİN ”.
Dikkat: Velbastin (Velbastin enjeksiyonu) enjekte edilmeden önce intravenöz iğnenin veya kateterin doğru konumlandırılması son derece önemlidir. Velbastinin intravenöz uygulaması (velbastine enjeksiyonu) sırasında çevreleyen dokuyu terk etmek önemli ölçüde tahrişe neden olabilir. Ekstravazasyon görünümü varsa, enjeksiyon derhal durdurulmalı ve dozun geri kalan kısmı başka bir damara sokulmalıdır. Hyaluronidazın lokal enjeksiyonu ve sızıntı bölgesinde orta derecede ısı kullanımı ilacın dağıtılmasına ve şikayetlerin ve selülit olasılığının en aza indirilmesine yardımcı olur.
Lökopenik reaksiyonun derinliğinde velbastin (velbastin enjeksiyonu) tedavisini takip eden farklılıklar vardır. Bu nedenle, ilacın 7 günde bir defadan fazla uygulanmaması önerilir.
Yetişkin hastalar: 3.7 mg / m'lik tek bir intravenöz doz uygulayarak yetişkin tedavisinin kullanılması tavsiye edilir2 vücut yüzeyini (BSA) başlatmak için. Daha sonra hastanın velbastine duyarlılığını belirlemek için beyaz kan hücreleri sayılmalıdır (velbastine enjeksiyon).
Haftalık dozlamaya basitleştirilmiş ve muhafazakar artımlı bir yaklaşım - aralıklar yetişkinler için aşağıdaki gibi tanımlanabilir:
İlk doz........................... 3.7 mg / m2 bsa
İkinci doz...................... 5.5 mg / m2 bsa
Üçüncü doz.......................... 7.4 mg / m2 bsa
Dördüncü doz........................ 9.25 mg / m2 bsa
Beşinci doz........................... 11.1 mg / m2 bsa
Yukarıdaki artışlar, maksimum 18.5 mg / m'den fazla olmayan bir doza kadar kullanılabilir2 yetişkinler için bsa'ya ulaşılır. Bu dozdan sonra doz artırılmamalı ve beyaz hücre sayısı yaklaşık 3000 hücreye / mm'ye getirilmelidir3azaltılır. Bazı yetişkinlerde 3.7 mg / m2 bsa bu lökopeni neden olur; diğer yetişkinlerin 11.1 mg / m'den fazla ihtiyacı olabilir2 bsa; ve nadiren 18.5 mg / m kadar2 bsa gerekli olabilir. Bununla birlikte, çoğu yetişkin hastada haftalık doz 5.5 ila 7.4 mg / m'dir2 bsa.
Yukarıdaki lökopeni seviyesine neden olan velbastin (velbastine enjeksiyon) dozu belirlenmişse, bir doz 1 artış daha küçük bunlar bakım için haftalık aralıklarla uygulanır. Böylece hasta lökopeni gerektirmeyen maksimum dozu alır. 7 gün geçmesine rağmen, beyaz hücre sayısı en az 4000 / mm olana kadar bir sonraki vinblastin sülfat dozunun verilmemesi gerektiği vurgulanmalıdır 3. bazı durumlarda, lökopenik etkiden önce onkolitik aktivite ortaya çıkabilir. Bu durumda, aşağıdaki dozların arttırılması gerekli değildir (bkz ÖNLEMLER).
Pediyatrik hastalar: 1993-1995 yılları arasında yayınlanan literatürün gözden geçirilmesi, pediatrik hastalarda başlangıçtaki velbastin dozlarının (Velbastin enjeksiyonu) kullanılan programa göre değiştiğini ve velbastinin (Velbastin enjeksiyonu) tek bir ajan olarak uygulanıp uygulanmadığını veya belirli bir kemoterapötik rejime dahil edilip edilmediğini gösterdi. . Letterer-Siwe hastalığı (histiositoz X) için tek bir ilaç olarak, Velbastine başlangıç dozu (velbastine enjeksiyonu) aşağıdaki gibi bildirilmiştir: .5 mg / m2 Vinblastin sülfat, Hodgkin hastalığını tedavi etmek için diğer kemoterapi ilaçlarıyla kombinasyon halinde kullanılmışsa, başlangıç dozu 6 mg / m idi.2 Testis karsinomunda, velbastinin başlangıç dozu (velbastin enjeksiyonu) 3 mg / m idi.2 bir kombinasyon şemasında rapor edilmiştir. Doz değişiklikleri hematolojik toleransa dayanmalıdır.
Böbrek veya karaciğer yetmezliği olan hastalar: 3 mg / 100 mL'nin üzerinde doğrudan serum bilirubin değeri olan hastalar için velbastin dozunda (velbastin enjeksiyonu)% 50 azalma önerilir. Metabolizma ve atılım öncelikle hepatik olduğundan, böbrek yetmezliği olan hastalarda herhangi bir değişiklik önerilmez.
Bakım tedavisinin süresi, tedavi edilen hastalığa ve kullanılan antineoplastik ajanların kombinasyonuna bağlı olarak değişir. Belirli bir hastalık için aynı protokolle idame tedavisi süresi ile ilgili anlaşmazlıklar vardır; örneğin, Hodgkin hastalığının tedavisinde MOPP programı ile çeşitli süreler kullanılmıştır. Remisyonları korumak için daha uzun kemoterapi, hayatı tehdit eden bulaşıcı hastalıklar, sterilite ve muhtemelen bağışıklık savunmasını baskılayarak diğer kanserler de dahil olmak üzere çeşitli riskler doğurur.
Bazı hastalıklarda, tam remisyondan sonra hayatta kalma, daha kısa idame tedavilerinde olduğu sürece olmayabilir. Öte yandan, bazı hastalarda idame tedavisinin sürdürülmemesi gereksiz nüksetmeye yol açabilir; Testis kanseri hastalarında tam remisyonlar, en az 2 yıl sürdürülmedikçe, genellikle erken nükse yol açar.
1 mg / mL velbastin (velbastin enjeksiyonu) içeren bir çözelti yapmak için, enjeksiyon için 10 mg velbastine (Velbastine enjeksiyonu) 10 mL bakteriyostatik sodyum klorür enjeksiyonu (benzil alkol ile korunmuş) veya 10 mL sodyum klorür enjeksiyonu (korunmamış) ekleyin. Başka çözüm kullanmayın. Net bir çözüm elde etmek için ilaç hemen çözülür.
Kalan çözeltilerin normal tuzlu su ile yapılan ve koruyucu içermeyen kullanılmayan kısımları derhal atılmalıdır. Normal tuzlu su ile yapılan kullanılmayan koruyucu çözeltiler, ileride kullanılmak üzere buzdolabında en fazla 28 gün saklanabilir.
Velbastin dozu (velbastine enjeksiyonu) (istenen miktarı sağlamak için hesaplanmıştır), çalışan bir intravenöz infüzyon tüpüne veya doğrudan bir damara enjekte edilebilir. İkinci prosedür ayakta tedavi tedavisine kolayca uyarlanabilir. Her iki durumda da, enjeksiyon yaklaşık 1 dakika içinde tamamlanabilir. İğnenin damarda güvenli bir şekilde olmasına ve velbastin (velbastine enjeksiyonu) içeren hiçbir çözeltinin ekstravasküler olarak dökülmemesine dikkat edilirse, selülit ve / veya flebit yoktur. Ekstravasküler dökülme olasılığını daha da en aza indirmek için, iğneyi çıkarmadan önce şırınga ve iğneyi venöz kanla durulamak önerilir. Doz, büyük miktarlarda seyreltme ile seyreltilmemelidir (yani., 100 ila 250 mL) veya daha uzun bir süre (30 ila 60 dakika veya daha uzun) intravenöz olarak uygulanır, çünkü bu genellikle damarın tahrişine yol açar ve ekstravazasyon olasılığını arttırır.
Artan tromboz olasılığı nedeniyle, kan akışının bozulmuş veya nüfuz eden neoplazmlar, flebit veya varisli damarlar gibi koşullar nedeniyle potansiyel olarak bozulmuş olduğu bir ekstremiteye bir velbastin (velbastin enjeksiyonu) çözeltisi enjekte edilmesi tavsiye edilmez.
Not: Parenteral ilaçlar, çözelti ve kap izin veriyorsa, uygulamadan önce partikül ve renk değişikliği açısından görsel olarak incelenmelidir.
Kanser ilaçlarının uygun şekilde taşınması ve atılması için prosedürler dikkate alınmalıdır. Konuyla ilgili çeşitli yönergeler yayınlanmıştır.1-7 kılavuzlarda önerilen tüm prosedürlerin gerekli veya uygun olduğuna dair genel bir anlaşma yoktur.
Velbastine (velbastine enjeksiyonu), tedavi edilecek hastalığın bir sonucu olmadığı sürece önemli granülositopeni olan hastalarda kontrendikedir. Bakteriyel enfeksiyonlar için kullanılmamalıdır. Bu tür enfeksiyonlar velbastin tedavisine başlamadan önce kontrol altına alınmalıdır (velbastine enjeksiyon).
WARNHINWEISE
Dieses Produkt ist nur zur intravenösen Anwendung bestimmt. Es sollte von Personen verabreicht werden, die Erfahrung mit der Verabreichung von Velbastin (velbastin-Injektion) haben. Die intrathekale Verabreichung von Velbastin (velbastin-Injektion) führt normalerweise zum Tod. Spritzen, die dieses Produkt enthalten, sollten mit dem mitgelieferten hilfsaufkleber als "tödlich" gekennzeichnet werden, WENN Sie INTRATHEKAL VERABREICHT werden. NUR ZUR INTRAVENÖSEN ANWENDUNG.”
Extraporär hergestellte Spritzen, die dieses Produkt enthalten, müssen in einer Aufschrift verpackt werden, die beschriftet ist “nicht entfernen ABDECKUNG BIS MOMENT der INJEKTION. TÖDLICH, WENN INTRATHEKAL GEGEBEN. Nur zur INTRAVENÖSEN ANWENDUNG.”
Nach unbeabsichtigter intrathekaler Verabreichung von vinca-Alkaloiden ist ein sofortiger neurochirurgischer Eingriff erforderlich, um eine aufsteigende Lähmung zu verhindern, die zum Tod führt. Bei einer sehr kleinen Anzahl von Patienten wurden lebensbedrohliche Lähmungen und der anschließende Tod abgewendet, was jedoch zu verheerenden neurologischen Folgen führte, mit begrenzter Genesung danach.
Es gibt keine veröffentlichten Fälle von überleben nach intrathekaler Verabreichung von Velbastin (velbastin-Injektion) zur Basisbehandlung auf. Basierend auf der veröffentlichten Behandlung von überlebensfällen mit dem verwandten vinca-alkaloid Vincristin Sulfat sollte jedoch, wenn Velbastin (velbastin injection) fälschlicherweise auf intrathekalem Weg verabreicht wird, die folgende Behandlung eingeleitet werden unmittelbar nach der Injektion:
- Entfernen Sie so viel Liquor wie möglich durch den lumbalen Zugang.
- Einführen eines epiduralkatheters in den subarachnoidalraum über den zwischenwirbelraum oberhalb des anfänglichen lumbalzugangs und liquorspülung mit laktierter Ringerlösung. Frisch gefrorenes plasma sollte angefordert werden, und wenn verfügbar, sollten 25 mL zu jedem 1 liter laktierter Ringer-Lösung Hinzugefügt werden.
- Einführen eines intraventrikulären drains oder Katheters durch einen Neurochirurgen und Fortsetzung der liquorspülung mit flüssigkeitsentfernung durch den lumbalen Zugang, der mit einem geschlossenen Drainagesystem verbunden ist. Lactated Ringer ' s solution sollte durch kontinuierliche infusion mit 150 mL/Stunde oder einer rate von 75 mL/Stunde verabreicht werden, wenn frisch gefrorenes plasma wie oben Hinzugefügt wurde.
Die infusionsrate sollte angepasst werden, um einen Proteingehalt der Rückenmarksflüssigkeit von 150 mg/dL aufrechtzuerhalten.
Die folgenden Maßnahmen wurden ebenfalls zusätzlich angewendet, sind jedoch möglicherweise nicht wesentlich:
Glutaminsäure, 10 Gramm, wurde über 24 Stunden intravenös verabreicht, gefolgt von 500 mg dreimal täglich oral für 1 Monat. Folinsäure wurde intravenös als 100 mg bolus verabreicht und dann 24 Stunden lang mit einer rate von 25 mg/Stunde infundiert, dann bolusdosen von 25 mg alle 6 Stunden für 1 Woche. Pyridoxin gegeben wurde, in einer Dosis von 50 mg evey 8 Stunden durch intravenöse infusion über 30 Minuten. Ihre Rolle bei der Verringerung der Neurotoxizität ist unklar.
Anwendung in der Schwangerschaft: bei der Verabreichung aller onkolytika während der Schwangerschaft ist Vorsicht geboten. Informationen über die Verwendung von vinblastinsulfat während der Schwangerschaft beim Menschen sind sehr begrenzt. Tierversuche mit vinblastinsulfat legen nahe, dass teratogene Wirkungen auftreten können. Velbastin (velbastin-Injektion) kann bei Verabreichung an eine schwangere Frau fetalen Schaden verursachen. Labortieren, die dieses Medikament zu Beginn der Schwangerschaft erhalten, erleiden eine resorption des Schleims; überlebende Föten zeigen grobe Deformitäten. Es gibt keine adäquaten und gut kontrollierten Studien bei schwangeren Frauen. Wenn dieses Medikament während der Schwangerschaft angewendet wird oder wenn die Patientin während der Einnahme dieses Medikaments Schwanger wird, sollte Sie über die potenzielle Gefahr für den Fötus informiert werden. Frauen im gebärfähigen Alter sollte geraten werden, nicht Schwanger zu werden.
Aspermie wurde beim Menschen berichtet. Tierstudien zeigen metaphasenstillstand und degenerative Veränderungen in Keimzellen.
Leukopenie (granulozytopenie) kann nach Verabreichung der höheren empfohlenen Dosen gefährlich niedrige Werte erreichen. Es ist daher wichtig, die dosierungstechnik zu befolgen, die unter der DOSIERUNG und VERABREICHUNG empfohlen wird. Stomatitis und neurologische Toxizität, obwohl nicht Häufig oder dauerhaft, können behindernd sein.
VORSICHTSMAßNAHMEN
allgemein
Die Toxizität kann bei Leberinsuffizienz erhöht sein.
Wenn Leukopenie mit weniger als 2.000 weißen Blutkörperchen/mm3 nach einer Dosis Velbastin (velbastin-Injektion) Auftritt , sollte der patient sorgfältig auf Anzeichen einer Infektion untersucht werden, bis die Anzahl der weißen Blutkörperchen auf ein Sicheres Niveau zurückgekehrt ist.
Wenn Kachexie oder ulzerierte Bereiche der Hautoberfläche vorhanden sind, kann es zu einer tieferen leukopenischen Reaktion auf das Medikament kommen; daher sollte seine Verwendung bei älteren Personen vermieden werden, die an einer dieser Erkrankungen leiden.
Bei Patienten mit maligner-zelliger infiltration des Knochenmarks sind die Leukozyten-und Thrombozytenzahl nach mäßigen Dosen von Velbastin (velbastin-Injektion) manchmal steil gesunken. Eine weitere Verwendung des Arzneimittels bei solchen Patienten ist nicht ratsam.
Akute Atemnot und schwerer Bronchospasmus wurden nach der Verabreichung von vinca-Alkaloiden berichtet. Diese Reaktionen sind am häufigsten aufgetreten, wenn das vinca-alkaloid in Kombination mit mitomycin C angewendet wurde, und erfordern möglicherweise eine aggressive Behandlung, insbesondere wenn eine vorbestehende lungenfunktionsstörung vorliegt. Der Beginn kann innerhalb von Minuten oder mehreren Stunden nach der Injektion des vinca erfolgen und kann bis zu 2 Wochen nach einer Dosis mitomycin auftreten. Progressive Dyspnoe, die eine chronische Therapie erfordert, kann auftreten. Vinblastin sollte nicht nachregistriert werden.
Bei Patienten mit ischämischer Herzerkrankung sollte Vorsicht geboten sein.
die tägliche Anwendung kleiner Mengen Velbastin (velbastin-Injektion) über einen längeren Zeitraum wird nicht empfohlen, obwohl die resultierende wöchentliche Gesamtdosis der empfohlenen ähnlich sein kann. Es wurde wenig oder keine zusätzliche therapeutische Wirkung nachgewiesen, wenn solche Therapien angewendet wurden. die Strikte Einhaltung des empfohlenen dosierungsschemas ist sehr wichtig. Wenn Mengen, die dem mehrfachen der empfohlenen wöchentlichen Dosierung entsprachen, in 7 täglichen raten über einen längeren Zeitraum verabreicht wurden, traten Krämpfe, schwere und dauerhafte Schäden des Zentralnervensystems und sogar der Tod auf.
Es muss darauf geachtet werden, eine Kontamination des Auges mit klinisch verwendeten velbastin-Konzentrationen (velbastin-Injektion) zu vermeiden. Bei versehentlicher Kontamination kann es zu schweren Reizungen (oder, wenn das Arzneimittel unter Druck abgegeben wurde, sogar zu Hornhautgeschwüren) kommen. Das Auge sollte sofort und gründlich mit Wasser gewaschen werden.
Es ist nicht erforderlich, konservierungsmittelhaltige Lösungsmittel zu verwenden, wenn nicht verwendete Teile der verbleibenden Lösungen sofort verworfen werden. Nicht verwendete konservierungsmittelhaltige Lösungen sollten für die zukünftige Verwendung gekühlt werden.
Labortests
Da die dosislimitierende klinische Toxizität das Ergebnis einer depression der Anzahl der weißen Blutkörperchen ist, ist es unerlässlich, dass diese Zählung kurz vor der geplanten Dosis von Velbastin (velbastin-Injektion) erhalten wird). Nach Verabreichung von Velbastin (velbastin-Injektion) kann es zu einem Rückgang der Anzahl der weißen Blutkörperchen kommen. Das nadir dieses falls wird von 5 bis 10 Tagen nach einer Dosis beobachtet. Die Wiederherstellung der vorbehandlungswerte wird normalerweise 7 bis 14 Tage nach der Behandlung beobachtet. Diese Effekte werden übertrieben sein, wenn bereits vorhandene knochenmarkschäden vorhanden sind und auch bei den höheren empfohlenen Dosen (Siehe DOSIERUNG und VERABREICHUNG). Es ist nicht bekannt, dass das Vorhandensein dieses Arzneimittels oder seiner Metaboliten in Blut oder Körpergewebe klinische Labortests beeinträchtigt.
Karzinogenese, Mutagenese, Beeinträchtigung der Fruchtbarkeit
Aspermie wurde beim Menschen berichtet. Tierstudien legen nahe, dass teratogene Wirkungen auftreten können. Siehe WARNHINWEISE zu beeinträchtigter Fruchtbarkeit. Tierversuche haben metaphasenstillstand und degenerative Veränderungen in Keimzellen gezeigt. Amenorrhoe ist bei einigen Patienten aufgetreten, die mit der Kombination aus alkylierungsmittel, procarbazin, Prednison und Velbastin (velbastin-Injektion) behandelt wurden). Sein auftreten war mit der Gesamtdosis dieser 4 verwendeten Mittel verbunden. Erholung der Menstruation war Häufig. Die gleiche Kombination von Medikamenten, die männlichen Patienten verabreicht wurden, erzeugte Azoospermie; wenn die Spermatogenese zurückkehrte, war es nicht wahrscheinlich, dass dies mit weniger als 2 Jahren unbemannter remission geschah.
Mutagenität: Tests in Salmonella typhimurium und mit dem dominanten letalen assay bei Mäusen konnten keine mutagenität nachweisen. Spermienanomalien wurden bei Mäusen festgestellt. Velbastin (velbastin injection) hat eine Zunahme der mikronukleinbildung in Knochenmarkzellen von Mäusen hervorgerufen; da vinblastinsulfat jedoch die mitotische spindelbildung hemmt, kann nicht geschlossen werden, dass dies ein Hinweis auf mutagenität ist. Zusätzliche Studien an Mäusen zeigten keine Verringerung der Fruchtbarkeit von Männern. Chromosomale Translokationen traten bei männlichen Mäusen auf. Männliche Nachkommen der ersten generation dieser Mäuse waren keine heterozygoten translokationsträger.
in vitro tests mit hamsterlungenzellen in Kultur haben chromosomale Veränderungen hervorgerufen, einschließlich chromatidenbrüche und-Austausch, während tests mit einem anderen hamsterzelltyp keine mutation nachweisen konnten. Brüche und Aberrationen wurden bei der chromosomenanalyse von markzellen von Patienten, die mit diesem Medikament behandelt wurden, nicht beobachtet.
Aus der Literatur ist nicht klar, wie dieses Medikament die Synthese von DNA und RNA beeinflusst. Einige glauben, dass es keine Einmischung gibt. Andere glauben, dass vinblastin den nukleinsäurestoffwechsel stört, dies jedoch möglicherweise nicht durch direkte Wirkung, sondern möglicherweise als Folge biochemischer Störungen in einem anderen Teil der molekularen Organisation der Zelle. In Ratten-hepatomzellen, die in Kultur nichtzytotoxischen vinblastin-spiegeln ausgesetzt waren, trat keine Hemmung der RNA-Synthese auf. Widersprüchliche Ergebnisse wurden von anderen hinsichtlich der Interferenz mit der DNA-Synthese festgestellt.
Karzinogenese: es gibt derzeit keine Hinweise darauf, dass Velbastin (velbastin injection) selbst seit Beginn seiner klinischen Anwendung in den späten 1950er Jahren beim Menschen krebserregend war. Patienten, die wegen Hodgkin-Krankheit behandelt wurden, entwickelten Leukämie nach Strahlentherapie und Verabreichung von vinblastinsulfat in Kombination mit anderen Chemotherapien, einschließlich Wirkstoffen, von denen bekannt ist, dass Sie mit DNA interkalieren. Es ist nicht bekannt, inwieweit Velbastin (velbastin-Injektion) zum auftreten von Leukämie beigetragen haben kann. Verfügbare Daten an Ratten und Mäusen konnten keine eindeutigen Hinweise auf eine Karzinogenese nachweisen, wenn die Tiere 6 Monate lang mit der maximal tolerierten Dosis und mit der Hälfte dieser Dosis behandelt wurden. Dieses Testsystem zeigte, dass andere Wirkstoffe eindeutig krebserregend waren, wohingegen Velbastin (velbastin-Injektion) in der Gruppe der Arzneimittel eine leicht erhöhte oder die gleiche tumorinzidenz verursachte wie Kontrollen in einer Studie und 1.5 bis 2-facher Anstieg der tumorinzidenz gegenüber Kontrollen in einer anderen Studie.
Preganancy
Teratogene Wirkungen; Schwangerschaftskategorie D (Siehe WARNHINWEISE). Velbastin (velbastin-Injektion) sollte einer schwangeren Frau nur dann verabreicht werden, wenn dies eindeutig erforderlich ist. Tierstudien legen nahe, dass teratogene Wirkungen auftreten können.
Pädiatrische Anwendung
Der Dosierungsschema für Pädiatrische Patienten ist unter DOSIERUNG und VERABREICHUNG angegeben.
Stillende Mütter
Es ist nicht bekannt, ob dieses Medikament in die Muttermilch ausgeschieden wird. Da viele Arzneimittel in die Muttermilch ausgeschieden werden und bei stillenden Säuglingen schwerwiegende Nebenwirkungen von Velbastin (velbastin-Injektion) auftreten können, sollte unter Berücksichtigung der Bedeutung des Arzneimittels für die Mutter entschieden werden, ob die Stillzeit oder das Arzneimittel abgebrochen werden soll.
İlacı kullanmadan önce, hastalara uygun olmayan semptomlar olasılığı bildirilmelidir.
Genel olarak, vinblastin sülfat kullanılırken yan etkilerin sıklığı, kullanılan dozun büyüklüğü ile ilişkili görünmektedir. Epilasyon, lökopeni ve nörolojik yan etkiler hariç, yan etkiler genellikle 24 saatten fazla sürmez. Nörolojik yan etkiler yaygın değildir; ancak ortaya çıkarsanız, genellikle 24 saatten uzun sürer. En yaygın yan etki olan lökopeni genellikle doz sınırlayıcı faktördür.
Aşağıdakiler, azalan frekans sırasına göre yan etkiler olarak bildirilen belirtilerdir. En yaygın yan etkilerin altı çizilmiştir:
Hematolojik : Lökopeni (granülositopeni), anemi, trombositopeni (miyelosupresyon).
Dermatolojik: Alopesi yaygındır. Bu ürünle ilişkili tek bir ışık hassasiyeti vakası bildirilmiştir.
Gastrointestinal: Kabızlık, anoreksiya, bulantı, kusma, karın ağrısı, ileus, ağız vezikülasyonu, farenjit, ishal, hemorajik enterokolit, yaşlı bir mide ülserinden kanama, rektal kanama.
Nörolojik : Rakamların sağırlığı (parestezi), derin tendon reflekslerinin kaybı, periferik nörit, psikolojik depresyon, baş ağrısı, kramplar.
Vinca alkaloidlerle tedavi nadiren sekizinci kranial sinirde vestibüler ve işitsel hasara yol açmıştır. Tezahürler, geçici veya kalıcı olabilen kısmi veya toplam uyuşukluğu ve baş dönmesi, nistagmus ve baş dönmesi gibi denge ile ilgili zorlukları içerir. Velbastin (velbastin enjeksiyonu) platin içeren onkolitikler gibi ototoksik ajanlarla kombinasyon halinde kullanıldığında özellikle dikkatli olunmalıdır.
Kardiyovasküler : Yüksek tansiyon. Miyokard enfarktüsü, anjina pektoris ve koroner iskemi ile ilişkili geçici EKG anormallikleri gibi kalp etkileri çok nadiren bildirilmiştir. Vinblastin, bleomisin ve sisplatin ile kombinasyon kemoterapisi uygulanan hastalarda beklenmedik miyokard enfarktüsü ve serebrovasküler kazalar meydana gelmiştir. Raynaud fenomeni de bu kombinasyonla bildirilmiştir.
Önlemler: görmek ÖNLEMLER .
Diğer: İyi hissetmeme, kemik ağrısı, halsizlik, tümör içeren dokuda ağrı, baş dönmesi, çene ağrısı, cilt vezikülasyonu, yüksek tansiyon, velbastinli hastalar (velbastine enjeksiyonu) testis kanserinde bleomisin ve cis platin ile birlikte tedavi edildiğinde Raynaud fenomeni . Antidiüretik hormon sendromunun uygunsuz salgılanması önerilen dozlardan daha yüksek dozlarda meydana gelmiştir.
Bulantı ve kusma genellikle antiemetiklerle kolayca kontrol edilebilir. Epilasyon geliştiğinde, genellikle tam değildir; ve bazı durumlarda bakım tedavisi devam ederken saçlar geri büyür.
İntravenöz enjeksiyon sırasında ekstravazasyon selülit ve flebitlere yol açabilir. Ekstravazasyon miktarı büyükse, dökülme olabilir.
Belirti ve bulgular
Velbastine (velbastine enjeksiyonu) kullanıldıktan sonraki yan etkiler doza bağlıdır. Bu nedenle, hastalar önerilen dozdan daha fazla uygulandıktan sonra bu etkileri abartılı olarak yaşayabilirler. (Görmek KLİNİK FARMAKOLOJİ,